Direktlänk till inlägg 4 september 2014

4 september 2014

Av Elsa - 4 september 2014 16:07

Igår fyllde jag 17 år. Fick fina gratulationer och presenter, det var en bra dag. Fick ett Bodyshop-kit av Ida och Mays, tydligen ska jag få något mer denna vecka som "är på väg flygandes hit". Vad spännande, ser fram emot det! Av familjen fick jag böcker, choklad, pengar och lite annat. I år blev det ingen tårta, jag kunde verkligen inte bestämma mig för vilken slags tårta jag skulle ha! Så det blev ett kak-kalas istället med vaniljhjärtan, småkakor, chokladbollar. Det var fett mys. 


Jag har tänkt på en sak. Vi underskattar skolan. Då menar jag inte själva skolarbetet och alla läxor, för det är ju mest tråkigt. Jag menar det man får uppleva i skolan. Om jag tänker efter så har de flesta av mina guldstunder skett i skolan. I dessa guldstunder innehåller det goa skratt med kompisarna så man börjar gråta. DET älskar jag. Jag älskar att skratta! Jag säger bara, gör det bästa av skolan, försök få så roligt ni kan med kompisarna och gör det bästa av det. 


Jag har tänkt på en annan sak. Filmen Mamma Mia, den med Meryl Streep. Det är väldigt överskattad. När den visades på bio kring 2009(?) hörde jag av nästan alla att "åååh den var ju enastående!". Men sen när jag såg den blev det en stor besvikelse. Den bestod nästan bara av skrikande 50-åriga klimakterietanter, svaga intriger, och inte så bra skådespel... Musiken var ju bra, för liksom det är ju ABBA. Men nej, som sagt. Den är överskattad.


Den sista tanken för detta blogginlägget är en tanke som dyker upp i min hjärna v'äldigt ofta, jag påmins om det varje dag. Internetvänner. För ett år sen tänkte jag att vänner på internet... njaaa.... det är ingenting för mig, jag är så socialt inkompetent. Men idag har jag vänner på Twitter som jag absolut inte kan tänka mig ett liv utan. Är så jävla glad för att de finns. Tack vare William Spetz. 

   Jag ska förklara om William Spetz i ett annat blogginlägg i framtiden. Det kan vara bra att berätta om det, för chansen är ganska stor att jag kommer nämna honom mycket... men deal with it. Jupp. 


NEJ MÅSTE BARA SKRIVA OM EN SAK TILL INNAN JAG PUBLICERAR. Såg alldeles nyss en Libresse-reklam om en binda som man kan gömma diskret, "så ingen behöver veta att du har mens". VAD FAAAN. Asså. Nej. Vad gör ni. Sluta. Hälften av jordens befolkning har mens. Varför har det blivit så in i helvetes tabu? Och att dessutam ett mensskyd-företag har lanserat denna idiotiska produkt.


Samhället är stört.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa - 18 oktober 2015 14:05

Hej.    Vill bara skriva av mig angående gårdagen.   Varje morgon på bussen dagarna innan 17 oktober  när jag lyssnade på Håkan kändes det som att jag skulle explodera av känslor för att jag trodde att jag skulle få vara med om låtarna i en h...

Av Elsa - 19 maj 2015 14:42

Skrev ett arbete om kopplingen mellan etnicitet och kriminalitet i kursen sociologi. Håll till godo.   I pjäsen ”Förorten Brinner” av skådespelarna Ulf Stenberg och Emil Rosén får man följa tre ungdomar som handskas med en framtidstro...

Av Elsa - 3 oktober 2014 08:23

Hej! Hur mår ni? Hoppas ni svarade "bra" annars hoppas jag att det löser sig.    Jag mår iallafall inte så toppen, jag är hemma och mår fruktansvärt illa, antagligen mensvärk, det brukar bli så.    I detta blogginlägg tänkte jag prata om 27 septe...

Av Elsa - 2 september 2014 17:21

Då får vi välla se hur det går med bloggandet nurå. För ett år sen lade jag av, men nu blev jag sugen igen.  Skillnaden mellan den här bloggen och den gamla är nog att här ska jag försöka få ner mina abstrakta tankar i ord, den gamla var mer någont...

Presentation


Bloggar endast vid nödsituation.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards